Start        Dostawcy        Sklep        Kontakt


    ZESTAWY HAMULCOWE MOV'IT PERFORMANCE ORAZ CERAMIC - Systemy hamulcowe Movit Performance są wręcz stworzone do samochodów sportowych, aut z podniesioną mocą lub opancerzonych. Są również idealnym rozwiązaniem dla kierowców, którzy mają problemy z krzywymi, pękającymi tarczami lub po prostu chcą wyraźnie poprawić skuteczność hamulców swojego auta. W skład każdego zestawu wchodzą: powiększone, dwuczęściowe, pływające, wiercone tarcze hamulcowe z aluminiowym elementem mocującym; 4 lub 6 tłoczkowe, sportowe zaciski; sportowe lub wyczynowe klocki hamulcowe; przewody w stalowym oplocie; wszystkie pozostałe elementy niezbędne do prawidłowego montażu. Otrzymujesz ekstremalną poprawę w skuteczności hamulców, zero problemów z biciem czy pękaniem tarcz, bardziej precyzyjne prowadzenie auta w zakrętach, lepsze przyspieszenie, wyższą żywotność tarcz i klocków oraz niepowtarzalny design. Standardowo zestawy Movit oferowane są z czarnymi lub czerwonymi zaciskami, ale za dopłatą specjalnie dla Ciebie, zostaną wykonane w każdym innym kolorze. W jakichkolwiek warunkach się znajdziesz, będziesz zawsze pewien, że system hamulcowy Movit zareaguje dokładnie tak, jak tego od niego oczekujesz. Niepowtarzalna jakość, precyzja wykonania oraz najlepsze dostępne materiały sprawiają, że Movit w tej dziedzinie od lat nie ma sobie równych.


Wszystkie zaciski Movit produkowane są przy użyciu sterowanych komputerowo obrabiarek CNC z najdroższego i najlepszego gatunku aluminium. Daje to im sporą przewagę nad zaciskami odlewanymi. Aluminium używane do odlewania zacisków (alsi5 lub alsi7) ma wytrzymałość zaledwie około 220-240n/mm2, a po dodatkowym hartowaniu może osiągnąć około 290n/mm2. Powodem, dla którego większość producentów używa tego aluminium to cena, która jest ponad dwukrotnie niższa od ceny stopu używanego do produkcji zacisków Movit. Materiał stosowany przez Movit ma wytrzymałość rzędu 550-570n/mm2. W ten sposób likwidowana jest praktycznie do zera możliwość odkształcania się zacisku pod wpływem narastającego ciśnienia. Odczucia podczas hamowania i precyzja w dozowaniu jego siły nie da się w żaden sposób porównać ze zwykłymi, odlewanymi zaciskami. Ale to nie wszystko, standardowe, odlewane zaciski poddane wysokim temperaturom i ciśnieniu mają tendencje do odkształcania się więc nie dociskają klocków do całej powierzchni tarczy. Konsekwencjami tego zjawiska są straty i tak już mniejszej siły hamowania oraz wibracje powstałe pod wpływem wysokich temperatur. Materiał oraz ekstremalnie mocna stylizacja zacisków Movit, nawet przy ciśnieniu przewyższającym 150 barów dają perfekcyjny i pełny docisk klocków hamulcowych do tarczy. Ciepło jest rozprowadzane po całej powierzchni ciernej, temperatura pracy całego układu pozostaje niższa, a zużycie wszystkich elementów maleje. Oznacza to, że z systemem Movit zawsze masz do dyspozycji pełną moc swoich hamulców.


 Stalowe tarcze Movit zaprojektowane zostały aby zatrzymać nawet bardzo ciężkie i ekstremalnie mocne auta. Przykładowy Mercedes S55 przy prędkości 300km/h ma około 400% większą energię kinetyczną niż ważące 1000kg auto rajdowe pędzące z prędkością 200km/h. Więc zadanie zatrzymania tego auta jest znacznie bardziej skomplikowane, niż zatrzymanie auta rajdowego. Dlatego właśnie Movit stworzył swój własny, unikatowy system wentylacji tarczy nazwany DDE (Double Directional Evolvent System). Liczba, kształt oraz położenie wewnętrznych żeber względem otworów tarczy sprawia, że zimne powietrze jest wtłaczane z ogromną siłą do wnętrza tarczy. Aby zapewnić optymalną siłę hamowania w trakcie deszczu tarcze muszą być perforowane. Większości sportowych tarcz ma otwory o dużej średnicy (5-6mm), które są umiejscowione blisko zewnętrznej krawędzi tarczy. Powodem, dla którego inni producenci robią większe otwory są po prostu niższe koszty produkcji - większe wiertło może pracować dłużej. Tarcze Movit mają otwory o małej średnicy (4.3mm), które rozmieszczone są 14mm od ich zewnętrznej krawędzi. Pozwala to praktycznie wyeliminować efekt pękania powierzchni ciernej, nawet w ekstremalnych temperaturach.


Produkcja tarcz ceramicznych odbywa się zwykle w możliwie oszczędny sposób. Warstwy cierne mają grubości około 0.5mm co jest wymuszone krótkimi włóknami węglowymi. Ten sposób projektowania tarcz niesie ze sobą kilka konsekwencji: niskie przewodnictwo cieplne, małą wytrzymałość cieplną oraz kiepską spójność materiału. W wyniku uzyskujemy niską stabilność termiczną, pracę w wysokich temperaturach i częste uszkodzenia mechaniczne powierzchni tarczy. W ciągu lat intensywnych badań prowadzonych przez Movit we współpracy z wiodącym w tej branży partnerem Surface Transforms Plc. udało się wprowadzić bardzo wyszukany proces produkcji, nazwany CCF (Crossed Continuous Fibre), który pozwolił zlikwidować wyżej wymienione wady hamulców ceramicznych i połączyć niewątpliwe zalety tego materiału z zaletami tradycyjnych tarcz stalowych. System CCF gwarantuje wysokie przewodnictwo termiczne, niespotykaną dotąd wytrzymałość cieplną, ekstremalnie niskie zużycie oraz jednolitą strukturę tarczy połączoną z niską masą węglowo-krzemowo-karbidowego materiału.


Nawet klocki to dla Movit osobna dziedzina nauki. System RAPAD-X (Rapid Pad Exchange) pozwala w bardzo szybki i wygodny sposób wymienić klocki hamulcowe, bez konieczności demontażu zacisków. Sama powierzchnia robocza klocków Movit jest nawet 70% większa od powierzchni klocków stosowanych w innych, popularnych zestawach hamulcowych. Oczywistym efektem użycia tak dużych klocków jest znacznie większa siła hamowania. Również ciepło może w ten sposób rozkładać się na większej powierzchni, więc tarcze pracują w niższych temperaturach. To z kolei pozwala na używanie mniej agresywnych, organicznych klocków hamulcowych, które zapewniają natychmiastową reakcję na każde wciśnięcie pedału hamulca, nawet na zimnych tarczach. Koniec z rozgrzewaniem klocków hamulcowych aby zaczęły optymalnie pracować. Materiał organiczny jest również delikatniejszy dla tarcz przez co ich zużycie znacznie spada. Skład mieszanki oraz specjalne podkładki, w które wyposażone są wszystkie klocki Movit, sprawiają że są one, pomimo swojej skuteczności i rozmiarów, bardzo ciche.

Wstecz