EBC STANDARD - Tarcze hamulcowe EBC
Standard produkowane są z wysokiej jakości stali z dodatkiem miedzi. Pozwala to
osiągnąć lepsze przewodzenie i odprowadzanie ciepła oraz przedłuża przebieg
tarczy. Seria Standard posiada najwyższy dostępny na rynku stopień jakości i
czystości materiału. Wszystkie tarcze EBC Standard produkowane są w Wielkiej
Brytanii i przechodzą przez najbardziej rygorystyczne testy jakościowe aby mogły
sprostać eksploatacji nawet w ciężkich warunkach. EBC Standard można stosować
zarówno z klockami oryginalnymi jak i sportowymi - gdy naszym celem jest poprawa
skuteczności układu hamulcowego.
EBC TURBO GROOVE - Tarcze hamulcowe
EBC Turbo Groove powstały z myślą o kierowcach ceniących sobie przede wszystkim
skuteczność hamulców. Poszerzona łukowata szczelina wzmaga przepływ chłodnego
powietrza, powodując obniżenie temperatury klocków i tarczy hamulcowej,
równocześnie odprowadzając pył, brud i gorące gazy lepiej niż prosta, która może
wypełnić się rdzą i stać się nieefektywna. Nawiercone otwory odprowadzają gazy
powierzchniowe przy hamowaniu z dużej prędkości jednocześnie nie osłabiając
struktury tarczy jak przy wierceniu na wylot, co zmniejsza szansę uszkodzenia
tarczy po długim użytkowaniu.
EBC ULTIMAX -
Nowa seria tarcz hamulcowych EBC Ultimax
jest dostępna do wybranych modeli samochodów, oferujac znacznie cichsze
hamowanie niż tarcze Turbo Groove, oraz zabezpieczenie przed korozją dzięki
nowej technologii powlekania tarcz hamulcowych. Są to standardowych rozmiarów
zamienniki oryginalnych części zamiennych w kolorze czarnym, poddane
kosmetycznym nacięciom powierzchniowym, które dają sporo korzyści znacznie
przyspieszając oczyszczanie i osuszanie się tarcz, oraz redukcje ciśnienia gazów
pod klockami.
EBC STANDARD - Klocki hamulcowe EBC
Standard wykonane są z najwyższej jakości materiałów ciernych, spełniających
wymogi norm bezpieczeństwa hamulców Reg 90 i jako takie stanowią doskonały
zamiennik klocków montowanych fabrycznie, a przy tym za znacznie mniejsze
pieniądze. Produkowane z podkładkami antywibracyjnymi, ukośnymi ścięciami oraz
szczeliną dylatacyjną zapewniają niezwykle krótki czas docierania (w Europie
tylko określone warianty mają podkładki). Wspaniałą zaletą klocków EBC jest ich
zdolność do całkowitej eliminacji szarpania przy hamowaniu, po 450-600km
przebiegu praktycznie kompensują szarpnięcia o umiarkowanym natężeniu. Nominalny
współczynnik tarcia 0.46, przy minimalnym ścieraniu tarcz hamulcowych oraz
pyleniu na poziomie części oryginalnych.
EBC GREEN STUFF - Klocki hamulcowe
EBC Green Stuff przeznaczone są do wymagających warunków jazdy miejskiej,
charakteryzują się podwyższoną skutecznością hamowania aż do 600°C. Wyróżnia je
wysoka początkowa siła hamowania, dająca kierowcy poczucie pewności od
pierwszego naciśnięcia pedału hamulca. Istotą działania hamulców jest
wytwarzanie pewnych ilości pyłu, co pozwala uniknąć wibracji tarczy hamulcowej
(tzw. shimmingu). Pylenie klocków hamulcowych jest nasilone w okresie ich
docierania, szczególnie w przypadku zużytych tarcz hamulcowych. W porównaniu z
większością innych, klocki EBC Green Stuff generują mniejsze ilości pyłu i jest
on łatwiej zmywalny. Do cięższych i szybszych samochodów oraz tych wyposażonych
w silniki o mocy przekraczającej 200KM zalecamy produkty z serii Red Stuff oraz
Yellow Stuff, które wyróżniają się jeszcze lepszymi parametrami.
EBC RED STUFF - Klocki hamulcowe EBC
Red Stuff wykonane są z kompozytu ciernego na bazie włókien z tworzywa Kevlar
wzmacnianego spiekami ceramicznymi. W porównaniu do wcześniejszej generacji
klocków EBC Red Stuff (z okładzinami ciernymi nieceramicznymi) ten materiał jest
trwalszy, lepiej hamuje i jest cichszy. Klocki te zapewniają imponującą
skuteczność przy częstym intensywnym hamowaniu. W porównaniu z półmetalicznymi
klockami hamulcowymi, emitują znacznie mniej pyłu i są w stanie wyhamować
klasyczną limuzynę, sportowe auto kompaktowe, bądź stuningowanego hatchbacka z
prędkości 160km/h na krótszym odcinku w porównaniu z oryginalną częścią
zamienną. Pokryte są opracowaną przez EBC specjalną powłoką konserwującą
powierzchnię tarcz i przyspieszającą proces docierania. Nominalny współczynnik
tarcia 0.5 przy obniżonej o około 50% emisji pyłów.